2011-01-30

Duk

Detta är ett mönster som jag fick av min cirkelledare då jag gick en knypplingskurs.
Hon tyckte att jag skulle ge mig in på denna.
Det gick ju bra tills jag höll på att bli klar med denna, då sa hon att det fanns en fortsättning på mönstret.
FORTSÄTTNING???!!!
Jo, denna du görs i flera moment:
Det ni ser på bilden är del 1, ca 25 cm i diameter.
Del 2:  är fyra delar som ska sättas runt denna så att den blir ett varv till.
Del 3: är 8 delar som ska sättas runt del 2.
I slutändan ska denna duk bli 120 cm i diameter!!!
En väns mamma frågar lite nu och då om duken är färdig, men icke.
Jag hoppas att jag hinner göra den klar innan jag blir för gammal!
Den är jättefin, men har tråkiga moment som mandlar, det där som ser ut som löv, och de är tråkiga tyvärr.
Så jag hoppas att en dag göra den färdig.
Jag är ju inne på del 2 nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar