2013-03-29

Idétorka???

Ibland kan man ju fastna med inspirationen. Då kan en sådan här bok behövas. :)
Jag har länge tänkt att använda min BIA, som jag köpt för typ ett år sedan, och detta blev premiäralstret.
Ibland vill jag göra så mycket men det kör fast sig i idéer, därför gjorde jag en bok till mig själv.
Sometimes one can get stuck with inspiration. Then a book like this is needed. :)
Long time I have intended to use my BIA, which I bought for like a year ago, and this became premiered article. Sometimes I want to do so much but it get stuck in ideas, so I made a book for myself.

 Jag har använt mig av ett papper som bara har legat i mina gömmor, men nu kom det till sin rätt.
Blev så nöjd över boken, för papperet passade superbra.
K-design "old paper".
I have used a paper that has been in my stash, but now it came into its own.
Was so pleased with the book, the paper fit super.
K-design "old paper".


***********

I ett inlägg för länge sedan visade jag en bok som jag hade gjort med mina slicekort.
Där sa jag även att jag inte skulle göra en ny, fastän en vän hade gjort en egen supersnygg bok.
Men....
man har ju alltid rätt att ändra sig, eller hur?
Då jag lix var igång med idéboken så gjorde jag en ny slicebok också i samma stuk.
In a post long ago I showed a book that I had made for my slicecards.
There, I also said that I wouldn´t make a new one, although a friend had made ​​her own gorgeous book.
But ....
you have always the right to change your mind, right?
When I was up and running with the ideabook I also made a new slicebok in the same style.

 Det är samma papper, K-design "old paper".
I say nice! (utan att skryta) ;)
It is the same paper, the K-design "old paper".
I say nice! (without bragging) ;)

 Här är insidan på boken och längst bak har jag alla designkort.
Här har jag använt mig av plastfickor av ett stabilare slag och klippt till exakt som jag ville och sedan har jag sytt, med symaskin, de olika facken som korten ligger i.
Jag har utgått från myntfickor som finns, men detta blev billigare och exakt som jag ville ha dom. :)
Here is the inside of the book and in the back I have all the design cards.
Here I have used the plasticpockets of a more stable type and cut exactly as I wanted and then I have sewn, with sewing machine, the compartments as the cards are in.
The ie is from how coin pockets are, but this became cheaper and exactly as I wanted them to be. :)


Ha det gott!!!
Take care!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar